onsdag 11 augusti 2010

Skarpt läge

Föreningen arbetarskrivare - som är en förening för svenska arbetarförfattare - har nyligen gett ut en ny antologi med titeln Skarpt läge. Bland de medverkande finns en rad etablerade arbetarförfattare, som Aino Trosell, Maria Hamberg och Torgny Karnstedt, men också författare som ännu väntar på sitt genombrott. Till den senare kategorin hör bland andra Gustaf Forsell och Andreas Svanberg. Att jag nämner just dem beror på att jag redan vet att de är duktiga författare. Forsell har i en tidigare Arbetarskrivarantologi publicerat den fina novellen "Expertlönegraden" som jag i många år använt när jag undervisat i litteraturanalys, och av Svanberg har jag bland annat läst några riktigt bra dramatiska texter. Skarpt läge hamnar alltså omedelbart på min lista över böcker som genast ska införskaffas och läsas. (För att köpa boken, mejla till byprofeten@bredband.net.)

2 kommentarer:

  1. Hej Magnus!
    Jag lyckas tydligen inte få iväg min kommentar.
    Jag har redan fått in en beställning på boken, med hänvisning till din blogg. Vill du kanske själv också beställa den? Enklast gör du det genom att beställa från mig Bror Kajsajuntti, som sköter distributionen: byprofeten@bredband.net
    beställer du via ordföranden Kerttu Jokela, blir det en omväg. Du kan därför ändra beställningsadressen på bloggen, där jag även har en annan adress.

    SvaraRadera
  2. Adressen är ändrad och bok beställd.

    SvaraRadera