måndag 8 februari 2010

Nina Björk recenserar "Den föreställda mångkulturen" i DN

Snart måste någon hävda att min nya bok, Den föreställda mångkulturen, är riktigt usel. Annars blir det obalans i universum. Hittills har jag nämligen nästan blivit ihjälkramad av kritikerna.
Den senaste kramen utdelades av Nina Björk i lördagens (6 februari) Dagens Nyheter. I sin recension - som för övrigt ger en alldeles utmärkt sammanfattning av vad jag vill säga - formulerar sig Björk såhär:
Över huvud taget var det länge sen jag läste en svensk litteraturvetare som vill tala om så stora frågor, som vill säga någonting om världen genom att säga någonting om romaner och tvärt om.

Efter ett sådan omdöme kan jag lugnt se fram mot kommande sågningar. För att läsa recensionen, klicka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar