torsdag 14 januari 2010

Den andre arbetaren

Lördag 23 januari kommer jag att medverka i det litterära symposiet "Den andre arbetaren" som anordnas av ABF i Göteborg. Övriga medverkande är Susanna Alakoski, Aleksander Motturi Anrzej Tichý och Azar Mahlouijan.
I symposiepresentationen ställs bland annat följande fråga: "Är invandrarna rent av vår tids nya arbetare? Den s.k. invandrarlitteraturen vår nya arbetarlitteratur?" Jag tänker - med utgångspunkt i min nya bok - försöka besvara denna fråga med ett rungande nej.
ABF Göteborgs litterära symposier brukar vara intressanta och väldigt välbesökta. Det är tredje året på raken som jag bjudits in för att medverka och jag ser verkligen fram mot att få diskutera frågan om klass och litteratur i samtidslitteraturen.
Symposiet hålls i Asperösalen i Folkets Hus vid Järntorget i Göteborg 15.00-18.00 lördagen 23 januari. För mer info, klicka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar